NAUJOS PATIRTYS AUKŠTAITIJOS KRAŠTE

Labai laukiama vasara greičiau ateina, kai žmonės ją kviečia šypsodamiesi. O šypsenos atsiranda, kai laiką leidžiame gamtoje, su draugais, kolegomis, sužinome kažką naujo… 2019 m. birželio 6 d. Šiaulių rajono ikimokyklinių įstaigų vadovai ir pavaduotojai ugdymui keliavo po Aukštaitijos kraštą. Aplankėme Molėtų vaikų lopšelį-darželį ,,Saulutė“, kur mus čia maloniai sutiko ir priėmė šio lopšelio-darželio direktorė Gražina Pelakauskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Simanavičienė, kurios pristatė įstaigą, supažindino su edukacinėmis erdvėmis. Prie apskritojo stalo aptarėme ikimokyklinio ugdymo nūdienos aktualijas, dalijomės gerąja darbo patirtimi, pasisėmėme naujų idėjų ir minčių.
Su Molėtų turizmo informacinio centro gide pasivaikščiojome po Molėtų miestelį, susipažinome su jo istorija, kraštovaizdžio subtilybėmis.
Labanoro regioninio parko lankytojų centre susipažinome su modernia ekspozicija, pristatančia Labanoro girios gamtines ir kultūrines vertybes. Ekspozicijos pritaikytos aktyvioms veikloms: liečiami monitoriai su daugybe informacijos, pasirenkamosios užduotys, skirtos ne tik spėlioti, bet ir klausinėti, mokytis skirti valgomus ir nevalgomus augalus ir grybus, buvo galima „šliaužti“ paslaptingu tuneliu ar pasiklausyti paukščių balsų. Kopėme ir į Ladakalnį. Nuo šio kalno matosi 6 legendomis ir padavimais apipinti ežerai. Vietinių gyventojų pasakojimai byloja, kad ant šio kalno buvo aukojamos aukos baltų gyvybės deivei Ladai – Didžiajai Motinai, viso pasaulio gimdytojai. Dar pasakojama, kad viena Alksno ežero įlanka vadinama Mergakumpiu. Kalbama, kad kaimo merginos bėgo nuo Napaleono karių ir plaukdamos nuskendo šioje įlankoje, o Linkmeno ežere gyveno žaltys Linkmenas, kuriam čia buvo pastatyta didelė šventykla. Pasiekusios Strigailiškių kaimą atviroje židinio liepsnoje kepėme šakotį, sužinojome jo atsiradimo istoriją ir, žinoma, ragavome. Galutinis išvykos taškas – Mindūnų 36 m. aukščio apžvalgos bokštas. Į jį užlipti ryžosi ne visos, tačiau tai padariusios nestokojo įspūdžių, nes nuo jo viršaus atsivėrė Labanoro regioninio parko kraštovaizdžio įvairovė, Baltieji Lakajai, Juodieji Lakajai, Siesarties ežeras, salos bei garsioji Labanoro giria. Visa diena prabėgo nepastebimai. Nors ir išvargintos karščio, bet lydimos geros nuotaikos ir neišdildomų įspūdžių, naujų idėjų pasukome namų link.

Dalia Gricienė
Šiaulių rajono l/d „Spindulėlis“ direktorė,
ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų ugdymui